Viertaal
Rebranding voor speciaal onderwijs van Viertaal
Opdrachtgever
Viertaal
Dienst
(re)branding, webdesign, campagne
Jaar
2019-2022
Rol
CD @ V1 Communicatie




No items found.
Achtergrond
Stichting VierTaal biedt onderwijs aan leerlingen met uitdagingen op het gebied van taal, communicatie en/of gehoor. De stichting omvat zeven scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs en vijf ambulante diensten die intensief samenwerken. Wat begon als een simpele vraag om ontwerp-ondersteuning, groeide uit tot een complete doorontwikkeling van de huisstijl, website en diverse interne en externe campagnes.











No items found.
Aanpak
De bestaande huisstijl van VierTaal was toe aan vernieuwing, maar met behoud van herkenning. De wens: een moderne uitstraling die nog steeds een duidelijke link heeft met het huidige logo en de kleuren. We kozen het bestaande grid als basis en ontwikkelden flexibele designregels die meer creatieve mogelijkheden boden.De fonts werden vervangen door een moderner en vriendelijker lettertype, en ook het gebruik van fotografie en tone of voice kreeg een upgrade. Alles werd vastgelegd in een overzichtelijke brandguide. Op basis daarvan ontwikkelden we de belangrijkste templates: van briefpapier en e-mailhandtekeningen tot social media-uitingen, printadvertenties en meer.