TikTak

Tiktak Koffie – Eerlijke smaak zonder poespas

No items found.
Achtergrond
“Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.” Dat is precies waar Tiktak Koffie voor staat. Dit oer-Hollandse koffie- en theemerk, beter bekend als de “suyvere koffij” van Klaas Tiktak, wordt al sinds jaar en dag gebrand in Groningen. Kwaliteit zonder fratsen, verpakt in een strakke no-nonsense productlijn. Als creative lead bij V1 Communicatie mocht ik dit merk voorzien van een complete rebranding, waarbij de nuchtere, pure uitstraling van Tiktak centraal stond.
No items found.

Aanpak

Het begon, zoals een goed creatief proces vaak begint: met een interactieve kick-off sessie—post-its, een flip-over en een heldere missie. Samen met de klant doken we in de kern van Tiktak. Waar staat het merk nu? Waar willen ze naartoe? Op basis van deze sessie bepaalden we de uitstraling, legden we de do’s & don’ts vast en creëerden we een helder kader voor alle visuele uitingen. Vanuit deze richting ging ik aan de slag met het logo en de totale huisstijl. Om de lijn door te trekken naar de rest van het team, heb ik de basis vastgelegd in een designhandboek, zodat iedereen consistent kon werken aan de vernieuwde uitstraling van Tiktak Koffie.

Ook jouw merk (re)branden?

Is jouw merk ook toe aan een frisse blik?
Ontdek samen met mij de creatieve potentie
van jouw merk en maak een afspraak.

Maak een afspraak 🗓️
Cees in actie tijdens een merkpositioneringstraject
Want to learn how to build websites like this?
Learn from award winning designers in live online classes. Each class is limited to 15 students. Save you're spot below!
Save my spot