Alitern Networks
Rebranding Aliter Networks
Opdrachtgever
Alitern Networks
Dienst
Branding
Jaar
2018
Rol
AD @ V2 Communicatie




No items found.
Achtergrond
Het verhaal van Aliter is er één van het verschil maken, oftewel ‘Making a difference’. Aliter Networks werkt naar een duurzame wereld door slim en kwalitatief netwerksystemen te refurbishen. In een wereld waar verantwoord ondernemen een steeds grotere rol speelt is het de vraag: 'Waarom zou je nieuw kopen als je flink kan besparen op de aanschaf en daarbij een minder grote voetafdruk achterlaat?' Dat Aliter Networks voor kwaliteit staat is duidelijk. Ze geven hun klanten een levenslange garantie. Hoeveel bedrijven zie je dat doen?











No items found.
Aanpak
Het logo en de huisstijl in een nieuw, modern ‘duurzamer’ jasje steken. Dat was de opdracht. De visuele connectie met het oude merk mogen we achter ons laten en iets compleets nieuws & fris neerzetten. Bij de logo ontwikkeling is goed gekeken naar de naam, verbinding met de klanten, het product en het materiaal. Daarnaast keken we ook hoe het we het logo zelf konden refurbishen en een leven lang mee kan gaan. Dit is allemaal inspiratie geweest en heeft geresulteerd in een sterk en simpel logo, die in zijn eenvoud herkenbaar blijft.
📰 Update#: In 2022 is het merk gefuseerd en heeft zijn krachten gebundeld met Maxicom IT Distribution. Door deze weg in te slaan hebben ze ook gekozen om het merk een nieuwe look en feel te geven.